Deze week lanceert Ster haar vernieuwde Klantportal. In deze nieuwe versie biedt Ster – naast de reeds bestaande mogelijkheid om campagnes aan te vragen en te monitoren – als enige exploitant ter wereld gebruikers direct inzicht in prognoses voor tv- en radiocampagnes op basis van machine learning. Op die manier heeft de klant bij het maken van campagneplannen al een duidelijk beeld van wat de campagne qua bereik kan opleveren.
Wanneer een klant in de vernieuwde Ster Klantportal een concept aanmaakt voor een campagne krijgt hij of zij direct inzicht in het bereik en de gemiddelde contactfrequentie (GCF) van die tv- of radiocampagne. Dit wordt gedaan aan de hand van machine learning: op basis van duizenden campagneanalyses uit het verleden, het verwachte aantal commercials en het aantal GRP’s* wordt in de Ster Klantportal een prognose gemaakt van wat de campagne gaat opleveren. Deze machine learning-prognoses zijn uniek en alleen toegankelijk voor campagnes bij Ster.
In de vernieuwde Klantportal zijn prognoses voor klanten direct en gratis inzichtelijk zonder tussenkomst van een accountmanager, waardoor er geen wachttijd meer is op een prognose. Voor klanten is er daarnaast nu een alternatief voor vaak kostbare systemen. Het aanvraagproces van campagnes is daarmee sneller, efficiënter en toegankelijker voor een grotere groep merken en organisaties.
Naast deze prognoses is de Ster Klantportal in een nieuw jasje gestoken en heeft deze een persoonlijke bibliotheek waar klanten al hun eerdere campagnes en materiaal terug kunnen vinden. Met dit laatste reageert Ster op de wensen van klanten die graag een mogelijkheid wilden om al hun materiaal in te zien.
Ster-directeur Frank Volmer: ‘We vinden het belangrijk dat adverteren bij Ster voor alle merken en organisaties toegankelijk is. Vol trots lanceren we onze vernieuwde Ster Klantportal waarin we als enige exploitant ter wereld klanten direct inzicht bieden in wat een tv- of radiocampagne kan opleveren. Ik ben blij dat we zo een gratis en toegankelijk boekingssysteem kunnen bieden voor merken en mediabureaus.’
…in de kopregel is de t achter lanceer vergeten. Hartelijke groeten van Nico uit Gouda. 🙂