STER ziet meer advertentie mogelijkheden bij NPO

STER kan veel meer op de advertentiemarkt dan gedacht en dat wil de nieuwe directeur gaan verzilveren.

De nieuwe STER-directeur Frank Volmer is sinds 1 september al werkzaam , maar heeft eerst drie maanden de stand van zaken in de organisatie geïnventariseerd. In een Adformatie-interview geeft Volmer aan dat de STER aan reclameregels gebonden is, maar veel meer mag dan zij nu doen. Vooral online zal de STER zich vanaf komend jaar meer profileren.

Volmer: ‘Het grappige is dat de meeste mensen die ik spreek over die regels beginnen: we mogen en kunnen dit niet. Maar in de afgelopen drie maanden ben ik juist bezig geweest met de vraag: hoezo dan niet? Het is heel erg logisch dat de Ster kijkt naar de spelregels. Maar de Mediawet is voor ons niet anders dan voor de concurrenten.’

De nieuwe directeur wil met STER volop inzetten op online advertising. ‘We zijn diverse initiatieven gestart, zowel display als video, om ons voor te bereiden op programmatic. Daarnaast hebben we een enorme positie in online video. De definitie is breed: in ad video, sites, Uitzending Gemist. Dat moet wel allemaal bij elkaar komen, maar als je simpelweg kijkt naar hoeveel views we daar hebben, ligt er een wereld open.’, aldus Volmer

Het gehele interview staat in de kersteditie van Adformatie

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*