Hands-on inspirator die veel ervaring heeft met marketing- én corporate communicatie.
Maandagochtend, 9.00 uur bij Ster. Je dag begint met een kop écht goeie koffie. Omdat het een heel warme junidag is, besluit je het teamoverleg in de koelte van de tuin te houden. Met je team bespreek je de projecten waarop de komende weken de focus ligt. Daarnaast komen de Zapp(elin)-plannen rondom Sinterklaas en kerst ter sprake. Je kunt er niet vroeg genoeg bij zijn! Daarna help je een van je collega’s één op één verder met de vragen die zij heeft. Je neemt de tijd voor dit gesprek. Samen bespreken jullie wat goed gaat en wat beter kan. En welke training en/of on-the-job-coaching goed kan zijn voor de ontwikkeling van deze collega en dus voor Ster.
Vervolgens schakel je met een collega van marketingresearch over die gave case van YoungCapital. Kunnen we naast die case in tekst niet ook regelen dat iemand van YoungCapital een toffe videoquote opneemt? Je weet dat iedereen in het team druk genoeg is met zijn of haar projecten, dus het schakelen voor en het opnemen van die videoboodschap doe je lekker zelf. Je houdt ervan om het overzicht te houden van waar iedereen mee bezig is, maar je vindt het ook fijn om een klus of project zelf op te pakken.
Na de lunch (óf na een flinke wandeling op de nabij gelegen hei) kun je er weer tegenaan. In de middag zet je op een rij hoe het nu, halverwege het jaar, met het marketingcommunicatie-budget staat. Je schiet Roel, manager marketing, even aan om hem hierover bij te praten. Verder vliegt je middag voorbij met het schrijven van een blog voor Adformatie (iedere collega komt een keer aan de beurt), een juridisch issue dat speelt en het brainstormen over presentatie en proposities voor de Olympische Winterspelen begin 2018.
Geen dag is hetzelfde en dat maakt het werken bij Ster nou precies zo leuk. Je werkt, net als iedereen hier, hard en resultaatgericht. Daarnaast is er ook tijd voor ontspanning. Tafelvoetbal in ons bedrijfsrestaurant, tafeltennis in de kelder, onze vrijdagmiddagborrel, een event op zijn tijd. En je komt in een heel leuk en professioneel team terecht!
Over (jouw rol op) de afdeling Marketinga
Het team marketing & communicatie maakt deel uit van de afdeling marketing. Deze afdeling is verantwoordelijk voor het aanbod van Ster. Rondom welke programmering maken we welke proposities om reclamezendtijd te verkopen? Wat is de juiste prijs en hoe presenteren we wat we verkopen? Welke onderzoeken leveren daarvoor relevante insights? Dat soort vragen. Voor de afdeling marketing is dus een belangrijke verbindende rol weggelegd tussen de operationele organisatie van de omroepen en onze afdeling sales. Ook worden PR, interne- en corporate communicatie vanuit deze afdeling georganiseerd.
Als teammanager marketing & communicatie geef je coachend leiding aan een team dat bestaat uit twee productmanagers, twee b-to-b marketeers, een communicatiespecialist, een grafisch vormgever en een stagiair. Daarnaast ontwikkel je samen met de manager marketing de marketingstrategie. Ook coördineer je (klant)projecten i.s.m. de andere marketingteams of de afdelingen sales en innovatie. Last but not least pak je, als een soort meewerkend voorman (m/v), zelf projecten op. Kortom: het vraagt van jou een brede scope!
Wie ben jij?
- Je hebt een relevante, afgeronde HBO-/WO-opleiding;
- Je hebt minimaal 5 jaar werkervaring in marketing- en/of corporate communicatie;
- Je hebt minimaal 2 jaar leidinggevende ervaring;
- Je kenmerkt je door ondernemerschap, aanpakkersmentaliteit en tóch die helikopterview;
- Je bent een inspirerende collega en kent de mediawereld goed.
Wat bieden wij?
- Een gave functie met veel afwisseling en verantwoordelijkheid;
- Een plek in een heel leuk en professioneel team;
- Een baan in een interessante en dynamische branche bij dé verkooporganisatie van reclame op de zenders en websites van de publieke omroep;
- Aantrekkelijke primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden;
- Een tof kantoor op 10 minuten fietsen vanaf Hilversum Centraal en slechts vijf minuten lopen van Hilversum Sportpark;
- Een ongekend goede werksfeer;
- Onbeperkte leermogelijkheden binnen het werk en via onze Ster Academy;
- Eén keer per twee weken een vrije dag door onze 36-urige werkweek (32 uur is bespreekbaar).
Interesse? Reageer meteen!
Heb je zin om bij ons te komen werken? Leuk! Upload een gemotiveerde reactie met je cv via deze link. Bel mij, Roel van Santen (manager marketing), gerust voor meer informatie: 035-672 55 00.
Geef als eerste een reactie