Kennismaken met professionals uit de media en met de Mediastad van Nederland. Dat is de kern van de Dag van de Mediastages. De zesde – en wederom volgeboekte – editie vindt plaats op woensdag 17 april in Beeld en Geluid. Op deze dag komen achthonderd mbo-, hbo- en wo-studenten en ruim twintig mediabedrijven bij elkaar in Hilversum.
De Dag van de Mediastages draait om leren, informeren en netwerken. De aanwezige mediabedrijven presenteren zich in Beeld en Geluid aan studenten en laten zien wat ze te bieden hebben. Dat gebeurt op verschillende manieren, onder meer via een stagemarkt waar professionals en potentiële stagiairs samen in gesprek gaan. Voor de gemeente Hilversum is deze dag dé gelegenheid om zich voor te stellen als Mediastad. Sprekers uit het veld Net als andere jaren, staan er ook op 17 april weer sprekers uit het veld op het podium.
Dit jaar vertellen onder anderen Sinan Can, Tim Hofman en Danny Ghosen over hun studie, de start van hun loopbaan en het verdere verloop van hun carrière. Daarnaast kunnen de studenten deelnemen aan praktische clinics, waardoor ze meteen een kijkje in het mediavak krijgen. Succesvolle matches Al jarenlang koppelt het bedrijf Mediastages jong talent aan mediabedrijven. Sinds 2012 gebeurt dit jaarlijks tijdens een speciaal netwerkevenement, waar inmiddels al veel succesvolle matches uit zijn voortgekomen. “Het doel van de Dag van de Mediastages is tweeledig. Voor studenten is deze dag een mooie kans om kennis te maken met bedrijven die in de media werkzaam zijn. Tegelijkertijd hebben organisaties zo de gelegenheid om stagiairs werven, die na hun stageperiode eventueel kunnen instromen als young professionals. Dat is geen overbodige luxe, nu het aantal vacatures toeneemt en het aantal werkzoekenden afneemt”, aldus media wethouder Jaeger.
De deelnemende bedrijven aan de Dag van de Mediastages zijn: AVROTROS, EO, RTL, Talpa Network, United, Beeld en Geluid, Senior Publications, Talpa Producties, Objectiv, VICE, Omroep MAX, Warner Bros, IDTV, EndemolShine, Medialane, Skyhigh TV, BNNVARA, Transavia, Insight TV, Van Selfie, Discovery, Koppig en Mediastages. Nieuws over de Dag van de Mediastages is onder meer te volgen via #DVDM.
Geef als eerste een reactie