Al tien jaar lang maken Giel, Thomas en Stefan met StukTV populaire videocontent op YouTube. In 2021 brachten zij hun succesvolle format Het Jachtseizoen al naar tv en nu gaan ze opnieuw een stap verder. Ter ere van het tienjarig bestaan lanceren zij vandaag namelijk hun eigen app. Naast de video’s die ook op YouTube te zien zijn biedt de StukTV-app exclusieve content, extra fragmenten, en veel interactie tussen de mannen en hun fans. StukTV is hiermee het allereerste YouTube-merk binnen Nederland dat content aanbiedt via een eigen gratis app.
De nieuwe app is een cadeau voor alle fans waarmee de mannen van StukTV de beste ervaring willen bieden aan hun kijkers, waarin alle content op één plek is verzameld en waar ruimte voor verdieping is. Niet alleen de videoseries van StukTV zijn te zien op het platform, maar het biedt fans ook deleted scenes, extra fragmenten en exclusieve series; zoals Stefan’s Stuntshow die vanaf oktober alleen in de app te zien is. Ook delen Giel, Thomas en Stefan hierin hun persoonlijke favorieten, het laatste nieuws, acties en de muziek van STUK.
“Met deze lancering hopen wij de verbinding met onze fans nog meer te versterken en het online domein nog verder uit te bouwen. Uiteraard zijn onze series ook nog te zien op YouTube. Door de strenge regels en het steeds maar weer veranderende algoritme hebben we de behoefte om alles naar één centrale plek te brengen, waar we ook direct in contact met onze fans kunnen zijn.” aldus Giel de Winter. “We zijn de app nog volop aan het doorontwikkelen, dus de komende tijd komen er nog een aantal toffe functies bij.”
De app is gratis te downloaden voor iOS– en Android-gebruikers.
Die hype is ook zo onderhand voorbij.