Taco Rijssemus: ‘Niet het absolute bereik, maar interactie is bepalend’

KRO-NCRV mediadirecteur Taco Rijssemus heeft middels een blog gereageerd op een artikel in de Volkskrant waarin wordt vermeld om het kwakkelende derde net NPO 3 te beëindigen, aangezien de doelgroep jongeren nauwelijks wordt bereikt.   

“Dat de zogenaamde mediaexperts weinig hebben begrepen van het nieuwe medialandschap en het mediagebruik van jongeren, blijkt wel uit het feit dat ze de verwachtingen van een grote televisiezender die gericht is op de massa, projecteren op NPO3. Steevast nemen ze de kijkcijfers van de 6-plus doelgroep als benchmark om het bereik van NPO3 te veroordelen. NPO3 is gericht op jongeren en niet op 6-plus. Dus stop met kijken naar de grote massa en beoordeel de cijfers onder de doelgroep 20-34 jaar.

Volgens hem moet ook niet het absolute bereik worden gemeten, maar het aantal likes op Facebook, de hoeveelheid aangeleverd materiaal, de interactie via sociale media en dergelijke.

Lees zijn hele blog op Adformatie 

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*