Talpa Gaming lanceert Playtime, een nieuw Nederlands online spelplatform met meer dan 300 casual games, waaronder exclusieve Nederlandse content als Lingo, Dolfje Weerwolfje en Denksport, aangevuld met andere bijzondere Originals. Playtime voorziet in kwalitatief spel-entertainment voor elk moment, op elk device, voor jong en oud, om samen te spelen of alleen.
Playtime is een streaming-platform, wat betekent dat spelers de games kunnen spelen zonder ze te downloaden. Het aanbod bestaat uit meer dan 300 titels in verschillende categorieën en moeilijkheidsgraden. Op Playtime vind je klassiekers van legendarisch gamebedrijf Atari, exclusieve Nederlandse content als Lingo, Denksport, Kikker en Dolfje Weerwolfje, plus content van internationale merken als Studio 100, Disney, Cartoon Network en Nickelodeon.
Playtime is speelbaar op smartphone, tablet en PC. Het platform is snel en gemakkelijk op te starten via de webpagina Playtime.nl. Een abonnement is de eerste maand gratis. Na deze proefperiode kunnen abonnees voor een vast laag bedrag van €4.99 per maand onbeperkt spelen op maximaal 5 schermen tegelijk. Zonder extra kosten of advertenties.
Het platform is de afgelopen maanden door duizenden Nederlanders getest en Playtime is nu klaar voor een groot en breed publiek. Voor de jongere spelers is er een veilige kids-omgeving waarvoor ouders een profiel kunnen instellen. Op die manier hebben kinderen uitsluitend toegang tot spelletjes die voor hun leeftijdscategorie geschikt zijn.
Playtime is een initiatief van Talpa Gaming, powered by Azerion: een joint venture tussen Talpa Network, een van Nederlands grootste mediabedrijven, en Azerion, Europees marktleider in casual gaming. Hun gebundelde krachten maken Playtime een sterk merk binnen de casual games-markt.
Louise van Nispen, CEO van Talpa Gaming: “Meer dan 8 miljoen Nederlanders van alle leeftijden spelen graag online, inmiddels de snelst groeiende vorm van entertainment. Met Playtime bieden we een hoogwaardig en onderscheidend platform door de specifieke focus op de Nederlandse consument, de gebruiksvriendelijkheid en de unieke selectie aan games van topmerken. De kennis van de Nederlandse markt en mediakracht van Talpa Network in combinatie met de technische expertise van Azerion maakt Playtime een geweldig platform voor het hele gezin.”
Talpa Gaming blijft Playtime verder ontwikkelen. Wekelijks worden er nieuwe spellen toegevoegd, en er wordt hard gewerkt aan het uitbreiden van de features zoals samen spelen, highscores, en het spelen op de TV met de mobiele telefoon als controller.
De lancering van Playtime wordt vanaf eind september 2020 aangekondigd met een advertentiecampagne op de tv-kanalen van Talpa Network, ondersteund met Digital en Social advertenties.
1 Trackback / Pingback