Talpa Media nu ook met kantoor in Duitsland

John de Mol verwerft 49,9% van aandelen in Schwartzkopff TV en gaat verder als Talpa Germany.  Talpa Media doopt televisieproductiebedrijf Schwartzkopff TV (een dochteronderneming van Axel Springer SE) om tot Talpa Germany. Met deze stap bevestigen Schwartzkopff TV en Talpa hun succesvolle samenwerking op de Duitse TV-markt. Vorige week nam startte Talpa Media ook al een vestiging in Dubai. 

John de Mol: “Vanaf het allereerste begin is Schwartzkopff TV Talpa’s partner in de Duitse markt. Het feit dat wij zo goed samenwerken is een belangrijke succesfactor voor de Talpa-formats in Duitsland. Daarom ben ik zo blij met deze sterkte bevestiging van ons partnerschap, dat bovendien uitstekend past in de Talpa-filosofie.”

Schwartzkopff TV is in 1993 opgericht en maakt sinds 1999 deel uit van het Axel Springer concern. Het productiebedrijf, met kantoren in Hamburg en Berlijn, beschikt over een uiteenlopende portefeuille die reikt van muziekshows tot gala’s en evenementen. Het bedrijf produceert meer dan 180 uur televisie per jaar voor zenders als RTL, ProSieben, Sat.1, Vox en ZDF. Sinds 2010 beschikt Schwartzkopff TV exclusief over de rechten op co-productie van de internationale Talpa-formats in Duitsland. Dat geldt eveneens voor kijkcijferhits als de muzikale castingshows ‘The Voice of Germany’ en ‘The Voice Kids’, maar ook voor ‘Utopia’, het sociale experiment dat volgend jaar op televisie en andere platforms in Duitsland van start gaat. De afronding van de transactie rond Schwartzkopff TV is onderworpen aan goedkeuring door de betreffende mededingingsautoriteiten.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*