Talpa neemt LINDA-partnership over van Sanoma

Mood for Magazines, de uitgeverij van LINDA., en het mediatech bedrijf Talpa Network hebben vandaag bekend gemaakt dat ze vanaf 1 maart 2019 nauw met elkaar gaan samenwerken om de bestaande platformen van de crossmedia uitgeverij te versterken en om nieuwe te ontwikkelen.

Mood for Magazines werd mede-opgericht door Linda de Mol en was de afgelopen 15 jaar onderdeel van Sanoma Media Netherlands. In deze tijd werd het magazine LINDA. uitgebouwd met diverse extensies als LINDA.meiden, de LINDA.foundation, L’HOMO. en het succesvolle LINDAnieuws en LINDA.tv.

Talpa Network neemt de partnerrol over van Sanoma en wordt, naast Linda de Mol, mede- eigenaar van Mood for Magazines. Talpa Network wil investeren in de groei en de uitbreiding van LINDA., op verschillende platformen. Daarnaast worden ook samenwerkingen ontwikkeld met andere Talpa Network kanalen, zoals radio en televisie.
Het succes van de LINDA. merken is ongekend. Elke maand kopen gemiddeld 230.000 mensen het magazine LINDA. Online is de formule ijzersterk, met een heel duidelijke focus op vrouwen, unieke samenwerkingen met adverteerders en een mooie sociale mediastrategie. LINDA. heeft meer dan 1 miljoen volgers via de sociale mediakanalen en LINDAnieuws heeft zich met bijna 20 miljoen pageviews per maand stevig genesteld tussen de grote online nieuwsmerken in Nederland.

De huidige creatief directeur van LINDA., Jildou van der Bijl blijft in die functie en wordt daarnaast samen met Linda de Mol creatief directeur van de Talpa Network televisiezender Net5. Daar zullen zij hun eigen visie loslaten op deze zender en hun kennis en ervaring van de doelgroep inzetten om de groeiambities van zowel LINDA. als Net5 te versterken.

Linda de Mol: “Ik zie door deze nieuwe samenwerking echt enorm veel mogelijkheden om het mooie merk en bedrijf, dat LINDA. geworden is, verder uit te bouwen op alle platformen en helemaal toekomstproof te maken en verheug me er enorm op om samen met Jildou Net5 tot de leukste vrouwenzender van Nederland te maken.”

Jildou van der Bijl: “Dit is een waanzinnige kans om de sterke vrouwenmerken LINDA. en Net5 nog relevanter te maken voor zowel consumenten als adverteerders. De mogelijkheden zijn eindeloos, mijn hoofd zit al vol plannen. En ik heb veel zin om samen met Linda en de mensen van Talpa Net5 uit te bouwen tot de meest impactvolle vrouwenzender van Nederland.”

“Wat een voorrecht om zo’n geweldige samenwerking aan te kunnen gaan,” zegt Talpa Network CEO Peter de Mönnink. “Mood for Magazines is in haar genre hèt benchmark multi- mediabedrijf in Nederland. Schitterende merken met een echte en hechte binding met de diverse doelgroepen. ‘Leuke vrouwen’ voorop. Voor Talpa Network een nieuwe parel in het portfolio. De fantastische vakmensen die voor LINDA. werken, blinken uit in creativiteit. Samen met Net5 en andere merken is dit een springplank voor groei. Dat ondersteunen wij van harte.”

Alle extensies van LINDA. blijven in de nieuwe samenwerking bestaan en het bedrijf blijft gevestigd in het nieuwe pand aan de Huizerstraatweg in Naarden.

Spreekbuis-uitgever Richard Otto schreef enkele weken geleden een blog dat het merk LINDA een belangrijkere rol binnen Talpa gaat krijgen.

Lees: ‘Talpa moet NET5 omruilen voor LINDA TV’

2 Comments

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*