Het creatieve bureau Brand New Telly wordt per 1 april onderdeel van mediatech bedrijf Talpa Network en gaat onderdeel uitmaken van de unit ‘Creative’ binnen Talpa Network. Het reclamebureau dient als een belangrijke toevoeging aan de one-stop-shop strategie, waarbij adverteerders op elk vlak binnen het bedrijf geholpen kunnen worden. Behalve het ontwikkelen van impactvolle creatieve concepten voor adverteerders gaat Creative ook ideeën ontwikkelen voor de kanalen van Talpa Network zelf. Hierbij staat groei van het netwerk voorop. Onder de naam ‘Brand New Telly’ werd het creatieve reclamebureau bekend om zijn scherpe en verrassende concepten die alle vormen kunnen aannemen: van strakke print tot verrassende documentaires. Met deze visie was Brand New Telly in 2000 het eerste bureau dat de kracht van redactionele content inzette voor adverteerders. Met een groep ijzersterke makers, bedenkers, creatieven en strategen ontwikkelen zij bijzondere concepten die kijkers willen zien terwijl ze ook de boodschap van de opdrachtgever goed overbrengen. Alle medewerkers van het bureau gaan mee naar Talpa Network. “Bij Brand New Telly bedenken we al 19 jaar ideeën met inhoud. Van Nike ‘Panna knock out’ in 2000 tot recent de ‘Diesel bedankt’ campagne voor Lexus”, zegt Wouter van der Pauw, Head of Creative Brand New Telly. “Dat soort ideeën werken het beste als ze vanuit sterke media merken worden ondersteund. Daarom gaan we nu samen met Talpa Network verder bouwen aan ideeën die impact maken. Impact op adverteerders maar ook op het netwerk zelf.” “Creativiteit is altijd al een kerncompetentie van Talpa Network geweest. Om Creative te kunnen versterken met het team van Brand New Telly is een grote stap voorwaarts”, vindt Ruud de Langen, Chief Creative Officer, Talpa Network. Creative is gevestigd op het Rietlandpark in Amsterdam. Talpa Network biedt de consument de hele dag door via alle denkbare kanalen content die relevant is. Via Media Solutions stapt de adverteerder de one-stop-shop van het bedrijf binnen, die de zakelijke klant de mogelijkheid geeft om consumenten mee te nemen van awareness naar conversie. |
Geef als eerste een reactie