Vanaf 1 september is Talpa Network volledig eigenaar van Social1nfluencers. Daarmee komt een einde aan een periode van geleidelijke overgang, die in 2015 begon. Toen ging Social1nfluencers een vergaande samenwerking aan met SBS Broadcasting, dat op dat moment nog in handen was van Talpa en Sanoma. Social1influencers verandert in Talpa Social.
In aanloop naar de definitieve overgang van Social1nfluencers naar Talpa Network, is Suzanne Pronk op 1 maart begonnen als VP van Talpa Social. Zij is verantwoordelijk voor de strategie en verdere doorontwikkeling van Talpa Social, waar Social1nfluencers onderdeel van uitmaakt. Op 1 augustus is Annemarieke van Felius-Loderus als Business Manager toegetreden tot het MT van Talpa Social.
Binnen de cross-mediale strategie van Talpa Network is Social een belangrijke pijler. Met 150 influencers in de portfolio is Talpa Social een van Nederland’s grootste MCN. De nieuwe groeistrategie is erop gericht om naast influencer channels ook owned channels en originals te lanceren.
De oprichters leggen hun werkzaamheden neer. Daan Sip (mede-oprichter): ‘The word is out. Na 6 jaar weer terug op straat. Terug naar de gracht. Terug bij af. De overgang van Social1nfluencers is succesvol afgerond. Talpa Network is 100% eigenaar en wij kunnen ons focussen op nieuwe avonturen. Dingen doen die we leuk vinden, met mensen die we hoog hebben zitten. Nu eerst even genieten van dit moment! Mission completed!’
Geef als eerste een reactie