Talpa Network zoekt gouden podcastidee voor ‘The Cast’

Vandaag lanceert Talpa Network ‘The Cast’, hét initiatief waardoor creatieve makers met een ijzersterk podcast-idee kans maken op een groot podium. Van technologie en lifestyle, tot comedy en fictie, alle onderwerpen zijn welkom. De beste ideeën worden met behulp van de juiste middelen en kennis uitgewerkt tot hoogwaardige podcastproducties, met een bereik in heel Nederland. Opgeven voor ‘The Cast’ kan vanaf vandaag via talpanetwork.com/thecast.
Op dit moment zijn podcasts niet meer weg te denken uit het medialandschap. Daarom biedt Talpa Network zowel jong talent als ervaren verhalenmakers de kans om hun podcast-idee groots uit te werken en te lanceren. Deelnemers met de meest spraakmakende inzendingen krijgen een mooi budget en worden in ‘The Cast’ begeleid door de beste content- en productieprofessionals van Nederland. Ook krijgt het bereik van hun podcast een enorme boost door de marketingkracht van Talpa Network en distributie via audioplatform JUKE naar grote podcast-platformen zoals Spotify.
Marc Adriani, Directeur Audio: “Als Talpa Network willen we investeren in Nederlandse creativiteit. Daarnaast zien we dat er steeds meer naar podcasts wordt geluisterd. Daarom zetten we onze deuren nu wagenwijd open voor het gouden podcastidee. Voor makers kost de productie van een kwalitatieve podcast soms maanden tijd. Met ‘The Cast’ willen we die makers een kickstart bieden, wat voor ons als bedrijf tegelijkertijd een mooie ervaring is.”
De deskundige jury van ‘The Cast’ bestaat uit:

  • Marc Adriani, Directeur Audio
  • Yeliz Cicek, Hoofdredacteur LINDA.meiden en Podcastmaker
  • Marc Veeningen, Hoofdredacteur Hart van Nederland
  • Michiel Moerdijk, Hoofdredacteur Shownieuws
  • Patrick Goldsteen,Director Digital Product & Growth JUKE
  • Jenny Bakker, Head of Production het Bureau
  • Harry Bruinis, Director Central Marketing
  • Roshan Tewarie, Brand- & Contentmanager Talpa Social
  • Bas Menting, DJ 538 en Podcastmaker
  • Jort Koopman, Commercieel Manager Digital Solutions

Podcast-ideeën die gehoord moeten worden kunnen van 8 juli tot 31 augustus 2021 ingestuurd worden via www.talpanetwork.com/thecast. Na 31 augustus beoordeelt de jury de inzendingen op creativiteit en potentie. Alleen de makers met de beste ideeën gaan dit najaar samen met Talpa Network aan de slag om van hun idee een goed verhaal te maken. 

1 Comment

  1. Gratis ideeen, John de Mol is er dol op. “Het idee blijft van jou” schreeuwt de informatie maar in de Algemene Voorwaarden is te lezen dat na de productie van de podcast alle rechten bij Talpa liggen. Een miljardair die gemakkelijk kan betalen voor professioneel werk besluit liever zijn creatieven te bestelen. Welke idioot wil nou nog werken voor dit bedrijf?

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*