VNDG wordt nadrukkelijker onder de Telegraaf gepositioneerd, meldt Mandy van der Wal vandaag aan Adformatie. VNDG stopt als zelfstandig platform.
De nadruk komt bij video weer op nieuws. Drama-series en reality-soaps zullen komende tijd minder op Telegraaf te zien zullen zijn. De tv-studio zal naar het TMG-hoofdkantoor aan de Basisweg verhuizen. De redactie zal meer ook meer video’s in eigen beheer gaan produceren.
Volgens Mandy van der Wal is TMG op gebied van online video groter dan het AD. ‘Mede dankzij de integratie in de Telegraaf stevenen we per maand af op zo’n 30 miljoen views – video starts – en in totaliteit zitten we boven 200 miljoen views, inclusief Dumpert en Metro en exclusief sociale media.’
AD is volgens onderzoeksbureau NOBO het grootste, maar Mandy van der Wal is ervan overtuigd dat TMG op gebied van video groter is. Mandy van der Wal: “De Telegraaf is online inmiddels als nieuwsmerk voorbijgestreefd door AD, NU.nl en NOS.”
Eerder meldde Spreekbuis.nl over de geruchten dat Telegraaf de stekker uit VNDG ging trekken. Vorig jaar liet CEO Marc Vangeel overigens al weten video te duur te vinden. Ook intern was er kritiek op de beperkte views die het VNDG-platform opleverde. Mandy van de Wal geeft echter aan dat het merk VNDG als sublabel blijft bestaan.
Bron: Adformatie
Geef als eerste een reactie