Er wordt op dit moment in de mediawereld veel gesproken over Artificiële Intelligentie (AI). Dat is ook niet zo gek, want de mogelijkheden met AI en machine learning zijn eindeloos, ook voor creatief werk. Je kunt videobeelden zoeken en monteren alsof je een tekst wijzigt in Word, illustraties genereren, alternatieve krantenkoppen bedenken of automatisch transcripties maken van tientallen geluidsopnames tegelijk. AI biedt een wereld aan mogelijkheden, maar je moet er soms ook voor uitkijken.
‘The Art of AI’ van Laurens Vreekamp is een praktische en toegankelijke introductie in machine learning en kunstmatige intelligentie. Het legt je alles uit over AI, zonder dat je daar programmeerkennis voor nodig hebt. Je leert wat je er allemaal mee kunt, maar ook wat de valkuilen zijn. Het boek biedt een overzicht en uitleg van meer dan zeventig applicaties die je assisteren bij de verschillende fasen van creatieve producties. Het bevat twaalf interviews met AI-pioniers uit de creatieve industrie, waaronder Nadia Piet (Head of Creative Technology bij DEPT) en industrieel ontwerper Dasha Simons (AI & AI ethics, IBM).
The Art of AI (Uitgeverij Van Duuren) is oa te koop bij Managementboek.nl
Geef als eerste een reactie