Thema Dutch Media Week 2022 bekend

Tijdens alweer de 7e editie van Dutch Media Week staat de steeds verdergaande digitalisering centraal. Zo gaat het grootste mediafestival van Nederland dit jaar met het thema ON/OFF in op de voors en tegens van een maatschappij waarin, dankzij voortschrijdende technologie, steeds meer online kan én moet. Dutch Media Week vindt dit jaar plaats van 3 tot en met 9 oktober 2022. 

Ons leven speelt steeds meer online af, een ontwikkeling die in een stroomversnelling is gekomen door corona. De informatiestroom staat altijd op ON en we zijn 24/7 bereikbaar via smartphone, apps en social media. Is het in deze tijd eigenlijk nog wel mogelijk om OFF te gaan? Tijdens Dutch Media Week worden alle kanten van deze digitalisering belicht, zodat daarna ieder voor zich kan bepalen: ON/OFF. 

Dagtracks
Naast het overkoepelend thema van Dutch Media Week 2022 -ON/OFF- staat elke dag een specifiek aandachtspunt centraal. Deze zogenoemde tracks komen terug in alle programmaonderdelen van die dag, zoals workshops, awardshows, radioprogramma’s, podcasts en talkshows. Deze tracks zijn als volgt:Maandag 3 oktober: InnovatieDinsdag 4 oktober: BusinessWoensdag 5 oktober: Talent & OnderwijsDonderdag 6 oktober: GamesVrijdag 7 oktober: Journalistiek. Aansluitend vinden op zaterdag 8 en zondag 9 oktober de Dutch Media Week Xperience Days plaats, waarbij iedereen die geïnteresseerd is in media, een kijkje achter de schermen krijgt op het Media Park in Hilversum. 

Dutch Media Days
Nieuw dit jaar zijn de Dutch Media Days die worden georganiseerd in samenwerking met Media Perspectives. Deze dagen vormen een verlengstuk van de jaarlijkse Dutch Media Week en zijn in het leven geroepen om ook gedurende de rest van het jaar kruisbestuivingen met professionals uit zowel de media als andere disciplines te stimuleren.

De eerstvolgende Dutch Media Day vindt plaats op 7 juni a.s.  Voor meer info of deelname aan de Dutch Media Days: www.dutchmediaweek.nl/dutch-media-days   


Over Dutch Media Week
Dutch Media Week promoot, stimuleert en viert media. Van 3 tot en met 9 oktober 2022 laat het festival zowel maker als gebruiker ervaren hoe belangrijk media zijn in ons dagelijks leven. Van innovatie en creatie tot bijzondere verhalen en talentontwikkeling. Het thema van Dutch Media Week 2022 is ON/OFF. Dutch Media Week wordt mogelijk gemaakt door Beeld en Geluid, in nauwe samenwerking met Gemeente Hilversum, Hilversum Marketing en Stadsfonds Hilversum.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*