Deze week gaat er de nieuwe serie Cobell Energy in première op TikTok, Instagram en YouTube. Dit toont aan hoe studio’s zich meer gaan richten op sociale video nu steeds meer mensen op hun smartphones content kijken. ‘Cobell Energy’, een serie van de regisseur van ‘Don’t Look Up’, Adam McKay’s Yellow Dot Studios, is speciaal gefilmd voor mobiele schermen.
De korte afleveringen zijn opgezet om direct de aandacht te trekken op sociale platforms. Dit wijst op een verschuiving in hoe content wordt geconsumeerd, met name door jongere generaties. Volgens onderzoek kijken mensen tussen 13 en 24 jaar bijna een derde van hun entertainment op telefoons.
Met ‘Cobell Energy’ wil Yellow Dot Studios, een non-profit studio gericht op klimaatverandering, de klimaatnarratief bevorderen. De snelle productie van de serie, geschreven in twee maanden en gefilmd in zes dagen, weerspiegelt de snel veranderende wereld en de behoefte aan relevante content.
Bron: Wired
Sinds een tijdje heb ik YouTube Premium en nog geen dag spijt van gehad. Ik kijk het iedere dag. En dan heb ik het nog niet eens over Netflix.
En dan te bedenken dat Twitter er vroeg bij was maar de stekker eruit trok. TikTok is helemaal niet nieuw. Vine van Twitter launched in 2013 om in 2017 alweer de trekker uit te trekken. Maar verhaal gaat dat Elon het weer nieuwe leven in wilt blazen.
https://en.wikipedia.org/wiki/Vine_(service)
Geloof ik best. Jongeren halen ook hun nieuws daarvandaan. Mischien nog onafhankelijker nieuws dan de msm. Zie Wall Street Journal nu met hun artikel over magical thinking over Oekraïne oorlog. Dromen dat Rusland gaat verliezen. Kenners zeiden dat jaren terug al. Maar dat past niet in het narratief
Kenners zeiden jaren terug al dat Rusland de Oekraïne oorlog niet gaat verliezen
TikTok is ook weer de trendzetter van de hits uit de 1970s en 1980s.
Feitelijk is dat de nieuwe muziek waar jongeren van houden.