Tina Nijkamp aan de slag als columnist bij De Telegraaf

Mediaspecialiste Tina Nijkamp maakte gisteren bij de RTL4-talkshow Humberto bekend dat ze vanaf volgende week columns gaat schrijven voor De Telegraaf.

Nijkamp: ‘Ik ga twee maal per week schrijven over de mediawereld, hoe tv-zenders werken en uiteraard over kijkcijfers.’ 

Nijkamp begon na haar afstuderen haar carrière in 1994 bij John de Mol Producties. Ze begon als stagiaire bij De 5 Uur Show en werkte vervolgens als verslaggever, itemregisseur en eindredacteur bij verschillende programma’s.Van 2000 tot 2002 woonde ze in Australië en werkte daar onder andere als Associate Producer bij de Australische versie van Wie is de Mol. Ook maakte ze een documentaire over Mary Donaldson, de vrouw die later met Prins Frederik van Denemarken trouwde. In 2002 ging ze in dienst bij SBS6 waar ze onder andere Shownieuws en De 25 opzette. Nijkamp was programmadirecteur bij SBS6 van 2005 tot 2010 en daarna tot juni 2011 directeur televisie. In 2008 werd ze uitgeroepen tot Omroepvrouw van het Jaar voor haar werk als programmadirecteur voor SBS6.

Ze verliet SBS door familieomstandigheden. In 2012 werd ze Creative Director bij Eyeworks International en na een sabbatjaar startte ze in 2014 haar eigen bedrijf TJMB Media op.
Tegenwoordig is de mediaspecialiste actief op social media en een veelgevraagde tv-gast. 

3 Comments

  1. De Telegraaf loopt met aankopen vaak achter de feiten aan, ook nu. Niet alleen omdat Angela de Jong al een merk is geworden, maar ook nu de kijkcijfers pas zo laat geleverd worden.

  2. T is niet objectief en schrijft lelijk. Hoezo (afkijker) Chantal concurentie van de gevallen tv koningin? De 1 draait op de kunde van de ander! Linda is de voorloper van veel en daarna volgt Chantal, Chantal is en blijft het 2e handsje….

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*