TradeCast TV maakt vandaag bekend een samenwerking aan te gaan met videoadvertentieplatform SpotX.
De samenwerking betekent voor uitgevers, broadcasters en YouTubers die een interactieve online tv-zender exploiteren bij het Zwolse technologiebedrijf een nieuwe inkomstenbron. Voor adverteerders betekent de samenwerking een uitbreiding van het aanbod van adverteren op interactieve tv-zenders. De samenwerking is een gevolg van de toenemende populariteit van de OTT- en CTV-markt.
Met name het veranderende kijkgedrag, waardoor OTT (over-the-top television) en CTV (connected television) steeds populairder zijn, zorgt voor een sterk toenemende interesse in advertentiemogelijkheden binnen OTT-diensten. Dit was voor TradeCast een van de belangrijkste argumenten om het AVOD-videoadvertentieplatform toe te voegen aan hun video- en broadcastingplatform.
Remko Peters, commercieel directeur TradeCast TV: “Bij TradeCast TV is het onze missie om wereldwijd het traditionele uitgeven en uitzenden te veranderen. Wij geven onze klanten de controle terug over hun content, data en verdienmodellen. Volgens ons kan dit alleen door de allerbeste en meest complete technologie aan te bieden om deze content uit te zenden en inkomsten te genereren vanuit één bron. Deze ultieme vrijheid van uitzenden betekent ook vrijheid om nieuwe verdienmodellen te creëren, bijvoorbeeld met branded content, automatische reclameonderbrekingen of abonnementen op premium content. Door het platform van SpotXaan onze techniek toe te voegen breiden wij onze oplossing voor programmatic advertising sterk uit.”
Marco Ruivenkamp, Managing Director SpotX Benelux: “OTT maakt een nauwkeurige identificatie mogelijk van kijkhuishoudens en biedt daardoor zeer gedetailleerde doelgroepsegmentatie om zo gericht mogelijk te adverteren. Het zorgt voor additioneel bereik ter aanvulling van video op desktop en mobiel, maar adverteren via OTT zorgt ook voor meer engagement. In mijn optiek is dat een van de belangrijkste redenen waarom de interesse in advertentiemogelijkheden binnen OTT-diensten onder adverteerders groeit. Ik ben natuurlijk trots dat SpotX vervolgens het platform is waar deze adverteerders nu het meest uitgebreide OTT-aanbod van Nederland kunnen vinden.”
Geef als eerste een reactie