Vooral populaire televisie programma’s op publieke- en commerciële zenders halen veel kijkers via hun on-demand platformen, zoals RTLX en Uitzending Gemist. Bij sommige programma’s kijkt bijna de helft het programma later.
Rond de 30% van het ‘Boer Zoekt Vrouw’-publiek kijkt het programma later online via pc, smartphone of tablet. Ook commerciele zenders weten een flinke schare uitgestelde kijkers te trekken. Enkele afleveringen van Dokter Tinus hebben ook rond de 30% bereik via VOD-platform Een uitzending van Hollands Hoop wist zelfs 43% ‘uitgestelde kijkers’ te trekken.
Volgens het SKO ligt het gemiddelde marktaandeel van uitgesteld kijken trouwens een stuk lager: 5%. heeft uitgesteld kijken een marktaandeel van 5 procent. Opmerkelijk is dat bij de NPO de verdeling marktaandeel online over de zenders 1, 2 en 3 oploopt naarmate de zender ‘kleiner’ wordt: 4, 6 en 8 procent.
Bron: SKO
Geef als eerste een reactie