TV-reclamemarkt groeit met 1,4% over eerste drie kwartalen

De TV-reclamemarkt is over de eerste drie kwartalen van 2019 uitgekomen op € 567 miljoen. Hiermee is de markt gestegen met 1,4 % in vergelijking met dezelfde periode in 2018.

De groei zit in alle vormen van TV-reclame: in spot- en non-spotreclame, via het TV-platform als ook via de online videoplatforms van de Screenforce broadcasters. De TV-SchermTijd is toegenomen met 2,7% naar 188 minuten in de eerste drie kwartalen van dit jaar. Met uitzondering van de leeftijdsgroep 20-34 jaar, is deze kijktijd gestegen in alle belangrijke doelgroepen. Het TV-toestel bereikt wekelijks 14,4 miljoen Nederlanders van zes jaar en ouder. Het bereik ligt hiermee op 91 %.

1 Comment

  1. Bij dit soort berichten merk je dat men bewust vaag blijft over de echte ontwikkelingen. Op het vlak van streamingsdiensten (noem dat nou geen videoplatforms..), maar ook over uitgesteld kijken.
    Vragen aan Screenforce:

    – Hoeveel % van de mensen kijkt uitgesteld, per doelgroep?
    – Waar ligt het kantelpunt dat lineaire kijkcijfers niets meer zeggen?
    – Hoeveel % wordt er per doelgroep naar streamingsdiensten gekeken
    – Hoeveel % van de bestedingen gaan nu naar online?
    – Welke doelgroep is de grootste veroorzaker van de groei bij streamingsdiensten?
    – Welke doelgroep is de grootste veroorzaker van de zeer lichte toename van de “TV zender totaal”.

    Waarom is men zo bang voor de grote veranderingen…

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*