De tv-zenders NPO 1, NPO 2 en NPO 3 hebben vanaf vandaag een nieuwe netstyling. Het gaat om de vormgeving van promo’s voor programma’s en de netten zelf (inclusief audio) en de overgangen rond de STER-blokken. Aan de logo’s van de zenders is niets veranderd.
Met de nieuwe netstyling wil de NPO de profielen van de tv-zenders scherper neerzetten. Ook zorgt de vormgeving voor vloeiender overgangen tussen programma’s, promo’s en STER-blokken.
Frans Klein, directeur video van de NPO: “We willen een vormgeving die de identiteit van elke zender versterkt en die aansluit op de belevingswereld en het kijkgedrag van de doelgroep. Tegelijk moet duidelijk zijn dat de styling van elk net tot één familie behoort. De ontwerpers zijn daar uitstekend in geslaagd.”
NPO 1 wordt neergezet als de nationale zender. Toonaangevend, openhartig en voor een breed publiek. NPO 2 blijft de verdiepende zender. Toegankelijk, doordacht en voor een nieuwsgierig publiek. NPO 3 is de jongerenzender. Een tikje rebels, tolerant en voor een publiek dat graag wil worden uitgedaagd. De netstyling is ontwikkeld door meerdere Nederlandse creatieve bureaus en verdient daarmee het label Dutch Design.
Geef als eerste een reactie