Twee jaar omroepplatform Spreekbuis.nl

Vandaag viert het online platform Spreekbuis.nl alweer haar tweede verjaardag.  Dit jaar is het ook exact 70 jaar geleden dat de voorloper van dit digitale initiatief werd gelanceerd.  

 

Het omroepblad kwam 1946 eerst onder de titel ‘De Omroeper’ uit. Vanaf 1969 werd de naam veranderd in Spreek’buis. Het blad werd al snel het belangrijkste nieuwsmedium voor professionals in de omroepwereld. Wegens bezuinigingen besloot de NPO echter in 2013 het vakblad met een oplage van 12.000 exemplaren op te heffen.

Nog geen jaar later maakte mediaondernemer Richard Otto bekend dat hij nieuw leven in het omroepplatform wilde blazen. Op 23 september 2014 ging de geheel vernieuwde Spreekbuis.nl website live.

De omroepwereld is dusdanig veranderd dat Spreekbuis zich tegenwoordig niet alleen meer op de publieke omroep richt, maar ook op commerciële zenders en faciliterende mediaorganisaties. De focus ligt vooral op omroepbeleid en media-innovaties, maar door de lange historie van Spreekbuis komt ook de rijke omroepgeschiedenis veelvuldig aan bod.

Richard Otto (uitgever): “Een nieuwsplatform voor een niche doelgroep creëren is in een tijd waar veel nieuwsmedia al onder druk staan geen makkelijke opgave, maar door de steun van onze partners en de tomeloze inzet van onze bloggers, redacteuren en andere ondersteunende partijen is het ons gelukt in twee jaar tijd een populair platform voor mediaprofessionals op te bouwen. Komende maanden gaan we oa enkele technische en redactionele verbeteringen doorvoeren. Spreekbuis.nl zal daarin niet alleen meer focus leggen op nieuwsgaring, maar ook praktische informatie voor (zelfstandige) omroepprofessionals gaan aanbieden.” 

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*