De app van de NPO om televisieprogramma’s te bekijken is totaal niet gebruiksvriendelijk, stelt Hay Kranen in een blog op iCulture.nl vast. Vage teksten, wazige beschrijvingen en veel geklik om erachter te komen waar een programma over gaat. Dat moet veel beter kunnen. En is ook hoognodig om te concurreren met Netflix.
‘De Nederlandse Publieke Omroep wil heel graag digitaal innoveren. Ze besteden dit seizoen zelfs 60 miljoen in plaats van 20 miljoen aan online. Dat is fraai, en nodig. Maar gaan ze dat geld goed besteden?
Ik denk van niet, want de NPO neemt online eigenlijk nog steeds niet serieus. Hoezo dan? De belangrijkste manier waarop online NPO-materiaal wordt geconsumeerd is de site en de app. Die app staat op nummer 41 in de (Nederlandse) App Store van Apple, maar heeft slechts anderhalve ster en heel veel slechte recensies. Misschien komt het door de slechte beeldkwaliteit? Of door de bugs met Chromecast en AirPlay?
Dat zijn concrete problemen, maar de kern ligt volgens mij dieper: een compleet gebrek aan liefde voor de inhoud.’
Geef als eerste een reactie