Waarom gingen de tv-zenders TV10, TMF, Sport7, Europa TV op zwart? Waarom werd de naam RTL Veronique en FilmNet veranderd? Wat is er verder gebeurd met het NOB, Euro 7, Noordzee FM, Llink, Kink FM en Concert Radio? In het deze week verschenen boek ‘Verdwenen Merken’ worden deze vragen op geheel eigen wijze beantwoord door Richard Otto en Robbert van Loon. Ze creëren zo een uniek overzicht van ruim 300 bekende Nederlandse merken die tussen 1970 en 2015 zijn verdwenen.
In het kleurrijke koffietafelboek wordt dieper ingegaan op de verdwijning van deze merken. Het levert uiteenlopende verhalen op die soms tragisch, spectaculair of komisch zijn, maar altijd spraakmakend. Met bijdragen van o.a. Bert van der Veer, Eelko van Kooten, Erik de Zwart en Marianne Zwagerman biedt ‘Verdwenen Merken’ een vermakelijk inzicht in ons Nederlandse erfgoed. Daarnaast geven oa Michiel Veenstra (3FM), Vakantieman Frits Bom, Bert Kranenbarg (Radio 2), Jeroen Kijk in de Vegte (Radio 2) en Henkjan Smits (Radio 5) hun favoriete verdwenen merk prijs. Het garandeert honderden “ohja”-momenten, zowel voor jong als oud.
Op het online platform‘VerdwenenMerken.nl’ én op social media komen nog veel meer merken aan bod. Honderden commercials en merkreportages geven hier een unieke inkijk in ons ‘Nederlands Erfgoed’. Zowel het boek als dit platform hebben als doel om de mooiste Nederlandse merken, zowel voor ons als voor een volgende generatie, in leven te houden.
De eerste druk van ‘Verdwenen Merken’ is in november 2015 gelanceerd en was binnen zes weken uitverkocht. De vernieuwde editie komt deze week uit en bevat extra merkverhalen en bijdrages van specialisten.
Het luxe koffietafelboek (hardcover, 24 x 24 cm) bestaat uit 256 full-colour pagina’s is voor €29,95 te bestellen op VerdwenenMerken.nl
Geef als eerste een reactie