Mediaondernemer Richard Otto pleit ervoor om elektriciteitshuisjes in Hilversum te verfraaien met afbeeldingen die verwijzen naar de rijke mediageschiedenis van de stad, meldt dagblad De Gooi en Eemlander.
De komst van 300 nieuwe elektriciteitshuisjes, aangekondigd door netbeheerder Liander, is bedoeld om te voldoen aan de stijgende stroomvraag in de regio. Deze ontwikkeling zal een groot effect op de openbare ruimte zal hebben, maar biedt volgens Otto ook direct een unieke kans om het stadsbeeld te verrijken.
Otto, onder andere eigenaar van Tens Media, XS2Content en het omroepplatform Spreekbuis.nl, stelt voor om iconische locaties zoals de rotonde bij hotel Lapershoek en het Laapersveld te decoreren met afbeeldingen die verwijzen naar onder andere Radio Veronica en Loekie de Leeuw. Hij ziet dit als een verbetering van het eerder geflopte MediaMile-project, een interactieve route die onvoldoende aansloeg bij het publiek.
Verder oppert Otto het idee om QR-codes toe te voegen aan de afbeeldingen op de huisjes, die direct doorverwijzen naar video’s en websites over de Hilversumse mediageschiedenis. Hij is bereid te investeren in het project en hoopt ook dat andere partijen, zoals de gemeente Hilversum en Liander dit project financieel mee te willen dragen.
Geef als eerste een reactie