Met +33% groei in de maand juni ervaart Viacom Benelux één van zijn meest succesvolle maanden onder volwassenen van 25-54 jaar in 2019.
Het bedrijf, onderdeel van Viacom International Media Networks, realiseert met zenders MTV, Comedy Central, Nickelodeon en Spike een groei van 33% in juni ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar in de doelgroep 25-54 jaar.
De sterkste groei vond plaats bij Comedy Central met +39% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De nieuwe serie Single Parents valt al onder de best bekeken shows bij volwassenen van 25-54 jaar. The Big Bang Theory,spin-off Young Sheldon en de klassieker Friends trekken wekelijks ook veel kijkers uit dezelfde doelgroep.
De jongste actiezender Spike scoort flink ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar met maar liefst +34% groei. De vrijdag filmavond op Spike draagt significant bij aan deze groei. Ook de live MMA-sportuitzendingen Bellator London Live op 22 juni trok veel kijkers.
MTV pakte er de afgelopen maand +16% marktaandeel bij ten opzichte van juni vorig jaar. Mede vanwege het nieuwe seizoen van Ex On The Beach Double Dutch: All Stars. Het nieuwe seizoen en de spin- off Meekijken Met zijn tijdens de premières zelfs de best bekeken series in Nederland onder jongeren 15-24 jaar. Beide shows zijn met 11,2 en 2,6 miljoen streams in de maand juni ook online een groot succes.
Ook The Hills: New Beginnings, ontwikkeld als een vervolg op de klassieke reality-tv-show The Hills, slaat goed aan en vult de top 3 van meest succesvolle shows op MTV. MTV bereikte op zondag 16 juni zelfs het hoogste marktaandeel ooit op de zender met 12,0% onder jongeren van 15-24 jaar.
Nickelodeon bewijst zichzelf weer als #1 commerciële kinderzender van Nederland met +13% groei in juni ten opzichte van een jaar geleden. De lokale productie Droomkamers met Nienke van Dijk en Wout Verstappen is de best bekeken show op de zender.
“Bij Viacom Benelux zijn wij continu bezig met het verscherpen van onze content en campagnes voor onze lokale producties”, aldus Maurice Hols, Executive Vice President Viacom Benelux. “Wij verdiepen ons in de wereld van onze doelgroep en vertalen het merkverhaal door op ieder scherm en via onze social kanalen. Zo creëren we content die onze Benelux doelgroep aanspreekt en onze merken op een unieke en waardevolle manier positioneert”.
Bron kijkcijfers: SKO, tijdvak 06:00 – 02:00 uur. Bron streams: Adobe Analytics, YouTube
Geef als eerste een reactie