Viaplay heeft in het derde kwartaal van 2024 een afname van 5% in het aantal abonnees gerapporteerd ten opzichte van dezelfde periode in 2023. Het totale aantal abonnees daalde van 5.013.000 naar 4.764.000, voornamelijk door seizoensgebonden opzeggingen tijdens de zomer en een daling in niet-kernmarkten zoals Polen en het Verenigd Koninkrijk, waar Viaplay zich uit terugtrekt. Ondanks deze daling in het abonneebestand, wist Viaplay in de kernmarkten (Scandinavië, Nederland en Viaplay Select) een organische omzetgroei van 6% te realiseren, aangedreven door sublicensing van content en prijsverhogingen.
De verkoop van sport- en niet-sportcontent aan derden, evenals prijsverhogingen, zorgde voor een stijging in de gemiddelde opbrengst per gebruiker (ARPU). Het bedrijf ondernam ook maatregelen om kosten te reduceren en de winstgevendheid te verbeteren. Niettemin blijft de situatie uitdagend: de totale operationele inkomsten bedroegen slechts SEK 2 miljoen (€170.000), vergeleken met een verlies van SEK 538 miljoen (€45 miljoen) in dezelfde periode vorig jaar.
Viaplay behoudt 95% van de klanten had ook een titel kunnen zijn 😉
Op de sites van Totaaltv en Spreekbuis op sommige onderwerpen alleen maar negatief schrijven… zodat de lezers erop kunnen knoteren.
En zo werken ze IPTV wel in de hand want nog een prijsverhoging zit er hierdoor wel weer aan te komen.
Viaplay creert een organische omzetgroei van 6%. Wow. Ook zo onverwacht als je net voor het 3e kwartaal je prijzen 12,5% omhoog gooit in o.a. Nederland.