Viaplay verliest 5% klanten

Viaplay heeft in het derde kwartaal van 2024 een afname van 5% in het aantal abonnees gerapporteerd ten opzichte van dezelfde periode in 2023. Het totale aantal abonnees daalde van 5.013.000 naar 4.764.000, voornamelijk door seizoensgebonden opzeggingen tijdens de zomer en een daling in niet-kernmarkten zoals Polen en het Verenigd Koninkrijk, waar Viaplay zich uit terugtrekt. Ondanks deze daling in het abonneebestand, wist Viaplay in de kernmarkten (Scandinavië, Nederland en Viaplay Select) een organische omzetgroei van 6% te realiseren, aangedreven door sublicensing van content en prijsverhogingen.

De verkoop van sport- en niet-sportcontent aan derden, evenals prijsverhogingen, zorgde voor een stijging in de gemiddelde opbrengst per gebruiker (ARPU). Het bedrijf ondernam ook maatregelen om kosten te reduceren en de winstgevendheid te verbeteren. Niettemin blijft de situatie uitdagend: de totale operationele inkomsten bedroegen slechts SEK 2 miljoen (€170.000), vergeleken met een verlies van SEK 538 miljoen (€45 miljoen) in dezelfde periode vorig jaar.

Bron

1 Comment

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*