
5,1 miljoen euro in drie dagen ingezameld
Serious Request van 3FM heeft in slechts drie dagen al een indrukwekkende 5,1 miljoen euro opgehaald. Dit bedrag is bijna drie keer zoveel als in dezelfde periode vorig jaar, waarmee het evenement een vliegende start kent.
Het iconische Glazen Huis, dit jaar geplaatst op het Rodetorenplein in Zwolle, vormt het middelpunt van de actie. Drie dj’s van 3FM laten zich zes dagen opsluiten zonder vast voedsel om geld in te zamelen voor Metakids, een organisatie die zich inzet voor onderzoek naar metabole ziekten bij kinderen.
Enorme belangstelling in Zwolle
De actie trekt enorme belangstelling. Het Rodetorenplein is regelmatig bomvol, waardoor de gemeente het plein meerdere keren heeft moeten afsluiten. Bezoekers worden dan doorverwezen naar andere plekken in de stad om de actie via schermen te volgen.
Zwolle heeft zich volledig ondergedompeld in de sfeer van Serious Request. Lokale ondernemers, scholen en inwoners dragen op allerlei manieren bij aan de actie, met spontane inzamelingen, sponsoracties en evenementen.
Hartverwarmende donaties
De opbrengst groeit sneller dan ooit. Organisatoren schrijven dit succes toe aan de betrokkenheid van zowel het publiek als de sponsoren. “Het is hartverwarmend om te zien hoe iedereen samenkomt om een verschil te maken,” zegt een woordvoerder van 3FM.
De actie duurt nog tot en met kerstavond, en de verwachting is dat het eindbedrag nog veel hoger zal uitvallen. Met het recordbedrag tot nu toe lijkt deze editie van Serious Request een van de meest succesvolle ooit te worden.
Foto is uit 2022.
Zelfs eerder, 2014 zelfs.
Had wel sierlijker geweest als Spreekbuis een plaatje van dit jaar hadden gebruikt.
Niet zo mediaprofessioneel!
Prachtige editie weer. Goed bezig daar in Zwolle.
Het enige kunstje per jaar waarmee 3FM nog scoort en tijdelijk uit misère omhoog klimt in de luistercijfers.
Dat is dan 1 meer dan die van sommige reagezuurders hiero Marcello.
Lof joe toe.
Te woke voor Marcello denk ik 🤣
Jij snapt het, daar heb ik een broertje dood aan.
Toch raar dat ze iedere keer weer opzetten, ze hebben 2% aandeel in de luistercijfers een heel jaar door, en weer met deze actie rolt het geld binnen.
Inderdaad heel raar dat men sowieso door blijft gaat met de zender 3FM. Wat ook raar is dat ze deze actie op 3FM blijven houden. Er valt veel meer uit te halen door het net als de TOP 2000 op Radio 2 en NPO1 te doen. Maar ja, we doen het altijd al zo hé.
Als men veranderingen omtrent de jongeren doelgroep en Serious Request zou gaan doorvoeren dan zal vrij snel duidelijk worden dat Jurre Bosman in het verleden hele grote fouten heeft gemaakt en al jaren een verkeerd beleid voert. Dat heeft echt miljoenen gekost. Jammer want die miljoenen hadden beter ingezet kunnen worden om de jongeren te bereiken met o.a. radio en Serious Request weer breder te laten leven in Nederland. En Jurre zichzelf maar op de schouder kloppen op social media. De enige 2 weken dat hij actief is op social media
Helemaal met je eens men kan met geld blijven strooien .
Er stond een stuk in de VK over de top2000. Een actieve om de oude plaaten te redden.
Het “verjongen” is erg doorgeslagen. Gelukkig is er de; radio5 Evergreen top1000.
Actieve moest actie zijn.
Radio 5 op de plek van Radio 2. Radio 2 opheffen. Dan heb je 3 voor de jongeren en nieuwe muziek en 5 voor de ouderen en oudere muziek.
Dat zou inderdaad ook een goede optie zijn alleen jongeren luisteren anno 2024 niet naar de radio. Die zitten op online sites and op socials. Dus moet je als NPO daar iets maken als je ze wilt bereiken. Iedere cent in 3FM en tv speciaal voor jongeren op NPO3 is weggegooid geld. Al ruim dan 10 jaar verspild de NPO hier miljoenen aan.
3FM, NPO3 in huidige vorm (al geld dat niet helemaal voor alle programma’s) kunnen opgaan in een nieuw jongeren platform. Eigenlijk zijn ze daar al te laat mee. Dit nieuwe platform zal goed moeten gaan samenwerken met al bestaande platforms voor jongeren en social media kanalen. Dat zal lastig worden daar de NPO dat niet graag doet.
Luisteren en dus geen radio maar kijken wel tv in gezinsverband zoals naar voetbal, Songfestival, Wie is de Mol etc. Maar uit zichzelf dat opzetten zoals wij vroeger deden, dat doen ze niet. Op een enkeling na.
Oneens. Er is al zoveel voor de oudjes.
Vind je zelf niet dat je ietwat obsessief bezig bent hier op deze site? “Michael”?
Dan ga je toch lekker weg Bert
Maar eh, wel weer een prachtige tussenstand!
Weetje. Jaren geleden verdwenen platen zaken door waarschijnlijk internet.
Nu is het weer hip en betalen junkies goud voor een elpee.
Met andere worden…radio kan ooit weer hip worden. En je neerleggen bij: De jeugd is alleen nog maar online…
Bovendien is het de taak van de npo voor iedereen er te zijn. Ook jongeren, kinderen, ouderen en alles wat er tussen zit. Het een zal meer succesvol zijn dan het andere. Met het een betaal je het andere. 3fm is dus wel van waarde. Beetje Zendermanager zou zijn doelgroep moeten kunnen bereiken. Zal geen nr 1 zijn in luistercijfers maar dat is bij dit soort zenders ook nier realistisch.
Junkies moest juppie zijn.
🍺
En juppies moet yuppies zijn. 😉 Maar je hebt gelijk, 3FM is zeker van waarde voor twintigers en dertigers. Online gaan betekent de nekslag, want dat gaat mislukken. De NPO kan niet concurreren met Spotify en TikTok. En wat kost 3FM nou op de totale begroting van de NPO? Peanuts.
En ik luister er af en toe met plezier naar. Maar radio voor tieners komt nooit meer terug.
3FM slaat zich in elk persbericht op de borst: we hebben meer opbrengst dan vorig jaar. Logisch! De inflatie is ook 3-6x gegaan afgelopen jaar. Feit blijft dat er geen hond luistert naar deze zender.
Honden zullen inderdaad niet luisteren. 1 miljoen mensen per week wel. En deze week zelfs iets meer.
Er luisteren zeker geen 1 miljoen mensen per week naar 3FM. Nog niet eens de helft.
Jij hebt een bord voor je kop.