VOD-abonnementen nemen slechts 5% van de kijktijd in

Uit het Dutch Consumer Video Behaviour-onderzoek van Telecompaper blijkt dat de Nederlandse consument gemiddeld 5% van zijn dagelijkse kijktijd besteedt aan het kijken naar video’s van SVoD-diensten (subscription video on demand), zoals Netflix, NLziet en Videoland.

Dit komt neer op vijftien minuten per dag, zo blijkt uit het Dutch Consumer Video Behaviour-rapport van Telecompaper. SVoD (subscription video on demand)-diensten zijn videodiensten waarbij je een vast bedrag per maand betaalt en daarna onbeperkt video’s kunt kijken. 

Uit het onderzoek blijkt dat dit goed is voor gemiddeld 15 minuten per dag, maar wanneer er alleen wordt gekeken naar de mensen die een SVoD-abonnement hebben, dan loopt de kijktijd op tot een uur per dag.  Lineaire tv blijft nog steeds de meeste populaire wijze om televisie te kijken.  De Nederlander besteedt hier gemiddeld bijna 40 % van zijn kijktijd aan.

Het Dutch Consumer Video Behaviour -rapport is een halfjaarlijks rapport en geeft uitgebreid inzicht in videogebruikers, hun apparaten en abonnementen en de tijd die zij spenderen aan TV- en OTT-content. De data is afkomstig van het Telecompaper Consumer Panel

Bron: Telecompaper Consumer Panel

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*