Hilversum Media Campus, NHTV, MediaMonks en HKU zijn eind maart gestart met de VR Academy. Daarmee komen ze tegemoet aan de groeiende behoefte naar professionele kennis en skills rondom Virtual Reality. Na het succes van de eerste training dit voorjaar start tijdens de Dutch Media Week in september de tweede training ‘Setting the VR groundrules’. Dit is een introductietraining waarbij makers met geen tot weinig VR-ervaring de impact van Virtual Reality ervaren. Na afloop hebben deelnemers zicht op de andere manier van denken en doen die VR vraagt van makers.
Virtual Reality biedt makers en bedrijven uit de creatieve industrie grote kansen. Er is alleen nog onvoldoende opleidingsaanbod beschikbaar om makers handvatten te geven hoe zij de kansen van VR optimaal kunnen verzilveren. Daarom bundelen MediaMonks, Hilversum Media Campus, NHTV en HKU hun krachten in de VR Academy. Zo geven ze samen een impuls aan kennis- en talentontwikkeling op het gebied van VR in Nederland.
Praktijkervaringen en theorie gecombineerd
Na het succes van de eerste training in maart en april start de VR Academy in september de tweede training, ‘Setting the VR groundrules’. Op donderdag 7 en 21 september dompelt een groep mediaprofessionals zich in Old School Projects in Hilversum onder in deze tweedaagse training.
Tijdens de training gaan Robert-Jan Blonk (VR Producer van MediaMonks), Marnix van Gisbergen (Lector Digital Media Concepts van NHTV) en Hartmut Koenitz (Lector Interactive Narrative Design van HKU) in op het VR-productieproces. Daarbij worden praktijkervaringen gecombineerd met theorieën over storytelling en resultaten van actueel VR onderzoek. De deelnemers gaan daarnaast aan de slag met hun eigen VR briefing. Na deze training zijn de makers in staat een weloverwogen besluit te nemen over het wel of niet inzetten van VR in hun mediastrategie.
Meer informatie over de training is te vinden op de website van Hilversum Media Campus.
Geef als eerste een reactie