We zitten al bijna in de vooravond van het nieuwe televisieseizoen, tijd om nog een keer terug te kijken naar de beste (online) tv momenten van televisieseizoen 21/22.
Vakmediaplatform Spreekbuis.nl en online streaminggids Streamwijzer gaan daarom samen met kijkers op zoek naar het meest opvallende (online) tv moment. Dinsdag 23 augustus onthullen zij het TV Moment van het Jaar.
Siebren Hazelhoff Roelfzema (oprichter Streamwijzer): ‘Door het veranderende kijkgedrag zijn het al lang niet meer enkel lineaire tv-programma’s die impact hebben, maar spelen ook online streamingdiensten, waaronder Viaplay, NLZIET, Netflix en Youtube, een belangrijke rol in de manier waarop men televisie consumeert. Steeds meer iconische momenten zijn inmiddels zelfs exclusief via internet te streamen.’
Richard Otto (uitgever Spreekbuis.nl): ‘Door de vele streamingdiensten is het tv kijken tegenwoordig zeer gefragmenteerd. Toch zijn er nog steeds programma’s en tv momenten waar we het allemaal bij de koffieautomaat over hebben. Naar deze tv momenten zijn we op zoek.’
Tot 20 augustus kunnen kijkers hun tv moment doorgeven via redactie@spreekbuis.nl
Talitha Muuse die Juice koningin Yvonne Coldeweijer in een boobytrap probeert te laten vallen: https://www.destentor.nl/show/bnr-zet-video-snuivende-talitha-muusse-in-scene-yvonne-coldeweijer-trapt-erin-en-deelt-juice~a89de9a3/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F
Kampioenschap Max Verstappen uiteraard!
De laatste uitzending van ‘Hier zijn de van Rossums met Sis.
#BOOS aflevering over The Voice
De GP van Abu Dhabi was wel een momentje – zoals die Viaplay commentatoren zouden zeggen.
VI natuurlijk!
Begin 2022 kwam Tim Hofman met zijn serie #BOOS de speciale aflevering BOOS: This is The Voice waarin meerdere aantijgingen omtrent seksueel grensoverschrijdend gedrag van, en machtsmisbruik door, medewerkers van de talentenjachtprogramma’s The voice of Holland en The Voice Kids jegens kandidaten aangekaart wordt. Binnen twee uur na publicatie was de aflevering zo’n vijf miljoen keer bekeken. Door dit programma kwamen ook veel andere misstanden binnen de mediawereld aan het licht.
Geen prijs waard, want het onderzoek van Boos was zeer beperkt. Vrijwel alle informatie kwam via juice kanalen, maar die werden niet als bron genoemd. En van wat we nu weten heeft Tim Hofman ook niet echt doorgevraagd.