FedEx lanceert in samenwerking met het Amsterdamse content marketing bureau Wayne Parker Kent de podcast ‘Making It Work’. De serie richt zich voorlopig exclusief op het midden- en kleinbedrijf in de Verenigde Staten.
Jeroen van Koningshoven, Manager Creative Team bij FedEx: ‘Business podcasts beloven vaak heel veel, maar blijven dan hangen bij een succesverhaal zonder praktische handvatten. Daarom bedachten wij Making It Work, een podcast die je echt verder helpt in je werk. Het maakt niet uit of je wel of geen eigen bedrijf hebt, de praktische tips in deze podcast zijn handig voor iedereen.’
Interviews uit de koffer
Deelnemers aan de podcast ontvangen per FedEx Express een koffer met daarin een volledige opnamestudio. Zo kan het interview rechtstreeks op locatie van de bedrijfseigenaar worden opgenomen. Niet alleen bijzonder praktisch, maar ook een speelse knipoog naar de diensten van FedEx, internationaal marktleider op het gebied van logistiek en koeriersdiensten.
Mark Schoones, Creative Director van Wayne Parker Kent: ‘Er is niets zo verschrikkelijk als een telefonisch interview van slechte kwaliteit in een podcast. Hoe je die verhalen in zo’n groot land als de Verenigde Staten dan opneemt zonder dat je budget richting niveautje televisiecommercial schiet? Dan maar de studio zelf versturen. Eigenlijk heel logisch toch? Het is een understatement om te zeggen dat FedEx wel begrijpt hoe je zo’n pakketje op de juiste plek krijgt.’
Voor de productie van de podcast kan Wayne Parker Kent inmiddels bogen op ruimschoots ervaring. Met collega Matthijs Tielman is Schoones al sinds 2017 moderator van ‘The Brief’, een tweewekelijkse podcast over content, media en marketing die wordt geproduceerd door Wayne Parker Kent.
Duurzame samenwerking
Wayne Parker Kent ontwikkelde al eerder TheShippingChannel.com voor FedEx. Een online platform met makkelijk toegankelijke informatie over het verschepen en verzenden van pakketten. De keuze voor een bureau uit Amsterdam is logisch te verklaren aldus Daan Zoetmulder, Managing Director van Wayne Parker Kent, dat onderdeel is van Telegraaf Media Groep. ‘Je ziet dat we in Nederland op het gebied van content marketing voorop lopen. Daar willen we de komende tijd uiteraard van profiteren. En door een samenwerking met zo’n grote partij is verstevigen we natuurlijk de internationale positie van Wayne Parker Kent.’
Geef als eerste een reactie