We kijken (en krijgen) steeds meer Nederlandse content op streamers

De podcast waarin niet je favoriete serie of film gerecenseerd wordt, maar waar het gaat over de wereld achter de content. Over succesvolle formats, over de miljarden die streamingsdiensten stukslaan en over transfers waar ze in de voetbalwereld jaloers op zijn. Formatontwikkelaar Kirsten Jan van Nieuwenhuijzen en presentator Jelle Maasbach vertellen je elke week alles over de veldslag die de war on content is.

In deze aflevering van Content Wars leren we meer over de kijker van streamingdiensten. Wat kijkt ‘ie, welke serie of film zou hij of zij aanraden en naar welke streamer (los van Netflix) wordt het meest gekeken?

Data die niet openbaar is, maar die Bindinc. VOD Insights wél heeft. Branco Scherer schuift aan en vertelt ons alles over het kijkgedrag. Sterker: elk kwartaal duikt hij exclusief voor ons in die bak met data.

Zo hoor je dat Nederlandse content heel populair is, nog voordat de serie Máxima alle records brak. Het gaat over oude gabbers die Prime aanzetten, over een historische serie op de NPO en een horrorserie op Videoland. En: je leert waarom jongeren ineens massaal Friends aanzetten. De serie uit de jaren 90 is enorm populair!

Lisette van Diepen is ook weer van de partij. Zij heeft een sportformat mee. En ze vertelt waarom ze ineens Formule 1 aan het kijken is.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*