Whitepaper over de kansen en uitdagingen van Connected TV advertising

Vorige week bracht IAB Europe een whitepaper uit over de huidige status, de belangrijkste kansen en uitdagingen in connected TV advertenties.

Sinds 2014 is de penetratie van Smart TV’s in het Verenigd Koninkrijk meer dan verdriedubbeld van iets (12% in 2014 tot 42% in 2017 (bron: Ofcom CMR 08/18). Volgens eMarketer hebben de helft
van de internetgebruikers in Frankrijk minstens één keer per maand toegang tot streaming videodiensten. Naast smart tv´s zijn apparaten zoals Apple TV, Google Chromecast en Amazon Fire ook op grote schaal door de kijkers omarmt.

Connected tv´s spelen een centrale rol bij de transformatie van tv reclame in Europa, vooral omdat Europa de thuisbasis is van zeven van de twintig grootste tv-reclamelanden ter wereld (Bron: Zenith Optimedia Publicatie uitgavenprognoses, december 2015).

Adverteerders houden van het medium tv, omdat het stabiliteit biedt en op korte termijn bij een groot publiek merkimpact kan creëeren. Toch zijn er diverse uitdagingen op gebied van schaal en fragmentatie en technologie.

De whitepaper is hier te downloaden

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*