De teller van het YouTube kanaal FIRST staat sinds vandaag op 200.000 abonnees. Wat door producent NewBe ooit is opgezet als live TV-experiment, is binnen een paar jaar uitgegroeid tot een mediamerk voor jongeren. Met gemiddeld 4 miljoen views per maand heeft FIRST qua bereik in de Benelux op YouTube een koppositie binnen het jongerensegment van een zender, merk of producent.
Het platform komt uit de koker van contentproducent NewBe, dat met vernieuwende video- en film formats succesvol digital natives bereikt op on-demand platformen zoals Netflix en YouTube. Voor FIRST ontwikkelde NewBe een mix van een liveshow en on-demand originals waarbij online actualiteit centraal staat en meerdere influencers een rol spelen. FIRST won de afgelopen jaren aan populariteit met series als Dure Dingen, Beter dan je Moeder en Tata Joela, die vorig jaar nog de prijs voor beste online serie in de wacht sleepte bij de Hashtag Awards.
Jeroen Koopman, oprichter van NewBe, licht het succes toe: “Succes in het YouTube landschap was lang voorbehouden aan talentvolle, individuele influencers. We zijn trots dat we met FIRST kunnen laten zien dat het ook als producent mogelijk is om structureel groeiend eigen bereik op te bouwen.”
Geef als eerste een reactie