Het populaire YouTube kanaal Gierige Gasten, sinds 1 april onderdeel van Talpa Network, wordt het nieuwe online platform van Veronica waardoor het bereik in de mannelijke doelgroep en met name bij de 18 tot 24-jarigen groeit. De Gierige Gasten gaan nieuwe social formats voor het platform ontwikkelen en worden medeverantwoordelijk voor de uitbouw van Veronica in het online domein. Adverteerders die zich op de mannelijke doelgroep richten worden binnenkort nog beter via de one stop shop van Veronica bediend.
Veronica heeft de afgelopen jaren succesvol gebouwd aan zijn positie als mannenzender met een rijke sportprogrammering (Champions League, Glory en UFC), blockbusters, thema filmmaanden en Amerikaanse hitseries. Afgelopen maand scoorde de televisiezender zijn beste maand ooit. Het kanaal Gierige Gasten zorgt voor online versterking en uitbreiding van het bereik bij met name jongere mannen.
De stoere en grensverleggende nieuwe online videocontent die de talenten achter Gierige Gasten voor Veronica gaan ontwikkelen vormt een goede aanvulling op het totale content aanbod. Gierige Gasten bestaat uit de jonge creatieve talenten en format ontwikkelaars Martijn Manschot (29 jaar), Niels Oosthoek (28 jaar) en Joost Kraima (28 jaar). Zij maken al vijf jaar samen succesvolle online content, waaronder het online kanaal Gierige Gasten met een groot bereik onder mannen en met name de 18 tot 24-jarigen.
Vanuit de Talpa Social unit zullen zij de nieuwe social formats voor Veronica ontwikkelen en presenteren, gebruik makend van alle mogelijkheden die het netwerk van Talpa biedt. Bastiaan van Dalen, zendermanager Veronica TV, over de samenwerking met Gierige Gasten: “Veronica en Gierige Gasten bedienen dezelfde doelgroepen: onbezorgde pleziermakers en hardwerkende spanningszoekers die dezelfde waarden delen: stoer, avontuurlijk en origineel. Onze platformen en content zijn bovendien sterk en aanvullend, de Gierige Gasten zelf zijn super creatieve content makers waardoor deze samenwerking een no brainer is en geweldig voor iedereen die van het merk Veronica houdt: maker, consument en adverteerder”.
Geef als eerste een reactie