
YouTube wordt in de Verenigde Staten inmiddels vaker op televisie gekeken dan op de smartphone. Dat meldt CEO Neal Mohan in de jaarlijkse update van het platform. Volgens Mohan kijken gebruikers wereldwijd meer dan 1 miljard uur per dag naar YouTube op hun tv-schermen.
Al twee jaar op rij is YouTube de meest bekeken streamingdienst in de VS, volgens onderzoek door Nielsen. Dit komt mede door de verbeteringen die YouTube heeft doorgevoerd in zijn tv-app. Zo kunnen gebruikers nu reacties en beschrijvingen bekijken zonder het hoofdscherm te verlaten en zijn er seizoenen toegevoegd om series makkelijker door te bladeren. Ook introduceerde YouTube een Watch With-functie, waarmee makers live commentaar kunnen geven op sportwedstrijden en evenementen.
Ondertussen heeft YouTube TV meer dan 8 miljoen abonnees, terwijl YouTube Premium en YouTube Music samen de grens van 100 miljoen gebruikers hebben bereikt. Voor veel platenmaatschappijen is Youtube als na Spotify de belangrijkste inkomstenbron. Youtube komt met verdere verbeteringen aan populaire functies, zoals Key Plays en multiview, en nieuwe voordelen voor Premium-abonnees.
Geweldig met een premium abonnement uit het verre buitenland