Door aanhoudende prijsverhogingen heeft VodafoneZiggo in het eerste kwartaal 1,6 procent meer omzet gedraaid, met een totale omzet van ruim 1,1 miljard euro. Ondanks deze groei verliest het telecombedrijf steeds meer klanten, mede door de jaarlijkse tariefsverhogingen. Ziggo verloor in drie jaar tijd bijna 300.000 klanten, waarvan 155.000 in het afgelopen jaar.
De jaarlijkse prijsverhogingen van Ziggo en Vodafone van respectievelijk 2,5 procent en 10 procent dragen bij aan dit verlies. Deze situatie toont aan dat prijsverhogingen steeds minder effectief zijn voor omzetgroei.
Kan het me wel voorstellen, Ziggo geeft geen leuke aanbiedingen meer, zoals vroeger.
Het bedrijf is erg veranderd. Minder klanten moeten samen meer betalen.
Maar hoelang blijven deze klanten deze hoge facturen betalen?
De concurrentie is een stuk goedkoper voor deze eerste levensbehoefte.
Tja kortstondige winst om de bonussen te halen, gat ten koste van een bedrijf op langere termijn.
En zoals mij als eens werd verteld door een econoom: ‘U meneer, u bent geen klant, u bent een verdienmodel.
Dat is juist, alles is er op gericht geld uit de zakken te kloppen
het begon al in de jaren 50
vroeger hadden we een allesbrander koste bijna niks je verbrande er alles in en kookte er ook nog op , neen dat voordeel voor de burger mocht dus niet moest op olie en gas , later iedereen een cv
vroeger had je muntjes voor gas en licht , nee daar verdiende ze dus niets aan dus iedereen een meter in huis, en nu dan een slimmer meter die de klant ook nog oplicht
vroeger had je een antenne op je dak had je wel ned 1 en 2 waar je belasting/ kijkgeld voor betaalde , maar toen bedachten ze centrale antenne systeem begon met 10 gulden in de maand dan kwam dus boven ieders kijkgeld je kreeg wel wat zender meer maar keek je daar echt naar??? nee dus
en zo hebben ze tal van verdienmodellen ingericht. ook bij de vele omroepen zou wel eens willen weten wat TALPA/ RTL niet verzinnen Ik verdenk ze ervan dat ze zelfs geld verdienen aan hun journaals , een bedrijf is makkelijk te porren voor wat sluikreclame , maar dat item gaat onder de noemer…. nieuws