Zorgen bij Bond van Adverteerders om fusie RTL/Talpa

De plannen van RTL en Talpa om te fuseren moeten volgens de Bond van Adverteerders (BvA) heel kritisch bekeken worden. Adverteerders hebben een groot belang bij een pluriform medialandschap met diversiteit op het vlak van media, content, doelgroepen en commerciële partijen. Dat leidt volgens hen tot keuzemogelijkheden, innovatie en evenwichtige concurrentieverhoudingen.

BvA: ‘Door het mogelijke samengaan van twee grote spelers in de Nederlandse markt zou -zeker voor TV- een (bijna-) monopolie ontstaan, met een verschraling van het aanbod en minder keuzemogelijkheden voor merken als gevolg. We zullen de ontwikkelingen van de voorgenomen fusie dan ook kritisch volgen en onze visie hierop actief onder de aandacht brengen bij de betrokken partijen en relevante instanties.’

2 Comments

  1. Sinds het bestaan van verkoopkanalen op lineaire televisie, vind ik dat adverteerders gewoon moeten accepteren dat zenders komen en gaan. Zenders zijn er voor de kijker, niet voor de reclame.

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*